سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میوه سیب

میلگرد eporodfrp.com

CFRP(CARBON FIBER REINFORCEMENT POLYMER) میلگردهای تقویت شده با الیاف کربن و رزین. استفاده از میلگرد کامپوزیت از دهه 1980 در کشورهایی نظیر ژاپن ، آلمان ، سپس روسیه ، آمریکا و کانادا آغاز شد…

امروزه یکی از مشکلات اساسی در صنعت سازه ها، خوردگی فولاد به ویژه در قالب میلگرد در بتن است. از اولین باری که میلگردهای FRP مورد استفاده طراحان و سازندگان قرار گرفته بیش از 20 سال می گذرد و سالانه رقمی بیش از 15 میلیون متر از این مواد در صنعت ساخت و ساز استفاده می گردد.

امروزه یکی از مشکلات اساسی در صنعت سازه ها،خوردگی فولاد به ویژه در قالب میلگرد در بتن است.از اولین باری که تولید میلگرد کامپوزیتی FRP مورد استفاده طراحان و سازندگان قرار گرفته بیش از 20 سال می گذرد و سالانه رقمی بیش از 15 میلیون متر از این مواد در صنعت ساخت و ساز استفاده می گردد.

به طور کلی فولاد،کاربری مناسب از خود نشان داده است اما در شرایط محیطی خورنده به علت مساله خوردگی ان ،زوال سازه سریع و مصیبت وار است لذا برای رویارویی با این مسئله تلاش های گسترده ای صورت گرفته شده است که سر انجام استفاده از میلگردهای کامپوزیتی راه مناسبی در حل این معضل شناخته شده وامروز تبدیل به یکی از راههای مقابله با مشکل خوردگی در بتن تقویت شده با فولاد شده است.

 

استحکام کششی بالا

استحکام کششی میلگردهای کامپوزیتی 4 برابر بیشتر از میلگردهای فولادی می باشد. میلگردهای فولادی در بهترین حالت دارای استحکام کششی 480 مگاپاسکال می باشند اما میلگردهای کامپوزیتی دارای استحکام کششی 1580 مگاپاسکال می باشند.

مقاومت به خوردگی

میلگردهای کامپوزیتی به دلیل استفاده از الیاف شیشه و رزین دارای مقاومت به خوردگی بسیار بالا می باشند و در محیط های آبی و بسیار خورنده مقاومت بسیار خوبی از خود نشان میدهند، از این رو عمر این میلگردها در بتن حداقل 100 سال می باشد.

شرکت شاهکار فکر توانا (با نام تجاری اپوراد) از سال 1393 تحقیقات گسترده ای در زمینه تولید و بومی سازی میلگرد کامپوزیتی را شروع نمود و پس از گذراندن پروسه طولانی درمدت 4 سال به یاری خداوند متعال موفق به بومی سازی و تولید انبوه میلگرد کامپوزیتی در مقیاس صنعتی در کشور شد.

 

/https://eporodfrp.com